Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011

Ήταν ένα μικρό δεντράκι αταξίδευτο, οε οε

Καλημέρα κορίτσια μου από τη βροχερή Θεσσαλονίκη!
Συννεφιασμένος ο καιρός, συννεφιασμένη και η διάθεση της πόλης. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν το πρώτο με εορταστικό ωράριο καταστημάτων. Μέχρι και πέρσι θυμάμαι ήταν αυτονόητη η βόλτα στην κεντρική αγορά που συνοδευόταν φυσικά από shopping μέχρι τελικής  πτώσης. Μετά έβρισκες καταφύγιο σε ένα από τα καφέ του κέντρου να ψαχουλεύεις τις σακούλες με  τα λάφυρα. Φέτος τα πράγματα άλλαξαν...


Ένα από τα θέματα συζήτησης των ημερών ήταν το φιάσκο με το φετινό χριστουγεννιάτικο δέντρο της πόλης. Θέλοντας να διαφοροποιηθεί ο νέος δήμαρχος , Γιάννης Μπουτάρης, έστησε ένα πλωτό χριστουγεννιάτικο δέντρο. Προσωπικά το συγκεκριμένο μου θυμίζει σύμπλεγμα αχινών και προτιμώ το κλασικό έλατο με τα φωτάκια του και την παραδοσιακή φάτνη από κάτω, αλλά μάλλον δεν είμαι σε θέση να κατανοήσω την υψηλή τέχνη. Όπως και να έχει πάντως, το στολίδι της πόλης στο πρώτο φύσημα του Βαρδάρη καταποντίστηκε. Έτσι κάπως βυθίστηκε και το όνειρο ευδαιμονίας που μας καλλιεργούσαν τόσο καιρό.


Στέρεψαν τα εορτοδάνεια και απομείναμε μουδιασμένοι να κοιτάμε ο ένας τον άλλον. Το ετήσιο ραντεβού στην αγορά δόθηκε, ήταν όμως με αδειανές τσέπες και πικρά χαμόγελα. Είμαι λάτρης του κέντρου για πρώτη μου φορά όμως η εικόνα που αντίκρυσα δεν ήταν η παλιά γνώριμη και αγαπημένη αλλά μια παρακμιακή , αλλοιωμένη καρικατούρα. Δεν υπήρχε εκείνη η γιορτινή αύρα που σου έφτιαχνε το κέφι, που σε έκανε να σιγοτραγουδήσεις το "Last Christmas". Ένα πρόχειρο low budjet στόλισμα από το δήμο με δυστυχώς even lower αισθητική και έναν εμπορικό σύλλογο να προσπαθεί να δώσει ζωή στην αγορά με κινήσεις που φώναζαν από μακριά την απελπισία τους. Κόσμος να περιφέρεται με κενό βλέμμα και ανέκφραστο το πρόσωπο τους.

Κάπου εκεί και εγώ, να περπατάω στους δρόμους της αγαπημένης μου πόλης και να προσπαθώ να καταλάβω τι θα μπορούσε αλλάξει. Διάβαζα στη σελίδα της Βίκυς Κουμάντου ( http://tastefull.gr/ )τα εξής: "Ηθικό ψηλά, παρακαλώ. Μην κοιτάτε αυτά που χάνουμε καθημερινά. Να κοιτάτε αυτά που έχουμε" . Τι έχουμε; Έχουμε ο ένας τον άλλον. Η ευτυχία μπορεί να κρυφτεί σε μικρά καθημερινά πραγματάκια. Ξεκινήστε με ένα χαμόγελο και μια καλημέρα. Χτενίστε τα μαλλιά σας και βάλτε λίγο κραγιόν. Βάψτε τα νύχια σας. Αφιερώστε μια ωρίτσα και πιείτε παρέα με τον καλό σας ένα καφεδάκι στο σαλόνι. Κάντε κουλουράκια με τα παιδιά σας. Ανάψτε ένα κεράκι και χαζέψτε τα φωτάκια στο δέντρο. Μικρές στιγμούλες, που δεν μπορούν βέβαια να πληρώσουν το νοίκι, μπορούν όμως να σας χαρίσουν ένα χαμόγελο και μια ανάσα.

Φέτος με την οικογένεια μου είμαστε πιο φειδωλοί στις εορταστικές αγορές μας, είμαστε όμως πιο γενναιόδωροι στις μεταξύ μας εκδηλώσεις. Προσπαθούμε να φτιάξουμε ο ένας το κέφι του άλλου. Μαζευόμαστε στο σπίτι και σκαρώνουμε από το τίποτα ωραίες βραδιές. Τις βόλτες που κάναμε στα μαγαζιά χαζεύοντας βιτρίνες τώρα τις κάνουμε στην παραλία χαζεύοντας τον ουρανό και τα κύματα. Δεν είναι άσχημα. Ανακαλύψαμε πολλά ωραία πράγματα έτσι. Σιγά σιγά αρχίζουμε να προσεγγίζουμε τις καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο, πιο ώριμα, πιο συγκεντρωμένα.


Στην επόμενη  μου ανάρτηση θα σας δείξω τα γούρια που φτιάξαμε με τις μικρές μου για να τα χαρίσουμε στους αγαπημένους μας. Μέχρι τότε θέλω να τραγουδήσετε μαζί μου το πιο ωραίο χριστουγεννιάτικο τραγούδι. Εγώ είμαι λιγάκι φάλτσα αλλά τραγουδώ με κέφι!


Σας φιλώ!   xxx

3 σχόλια :

  1. Συμφωνώ μαζί σου Ελένη μου,απόλυτη παγωμάρα σε όλα!!!Ήμουν στο κέντρο χθές, καθότι είμαι λάτρης και εγώ,αλλά δυστυχώς δεν σου έφτιαχνε η διάθεση για τίποτα!!!Και μόνο που έβλεπες την προχειρότητα που στήθηκε το πλωτό χριστουγεννιάτικο δέντρο,νομίζω ότι σου προκαλούσε περισσότερο εκνευρισμό παρά ευχαρίστηση....να έχουμε καλές γιορτές γλυκιά μου,και όσο για το τραγούδι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ για πάντα!!!!Σε φιλώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί καλέ "αταξίδευτο" το δεντράκι? Μια χαρά ταξιδεύει στον Θερμαϊκό... Άκουσα πως το ανακατασκευαζουν. Λέτε αυτή τη φορά να βάλουν κ πλωτή φάτνη, ή να μην έχω ελπίδες? Όσο για την οικονομική κρίση, τη θεωρώ λιγότερο σημαντική από την πνευματική κρίση που μας συνοδεύει τα τελευταία χρόνια. Βέβαια δεν ξέρω αν θα συμφωνήσει μαζί μου κ κάποιος άνεργος που δεν έχει να πληρώσει το πετρέλαιο κ τη ΔΕΗ... Ο,τι κ αν ισχυει όμως, οφείλουμε να έχουμε το κεφάλι ψηλά κ ανοιχτά τα μάτια κ την καρδιά μας... Καλές γιορτές!!! Δήμητρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορω να πω οτι εχω μεινει ευχαριστα εκπληκτη...ηταν πολυ ομορφο το post σου..η αληθεια ειναι οτι παρολο που πια σπουδαζω στ Βολο γυρνω συχνα στην αγαπημενη Θεσσαλονικη και ηταν για μενα κατι σαν ασχημο πρωταπριλιατικο αστειο αυτο το πλωτο φωτεινο κατασκευασμα...ομως δν εχουμε απριλη ετσι δεν ειναι?
    Συμφωνω απολυτα μαζι σου,σταματησαμε να κοιταμε στις βιτρινες και κοιταμε τη θαλασσα,δεν κοιταμε πια τον αλλον στην τσαντα και στα παπουτσια αλλα στα ματια...γιατι το μονο που σε κραταει δυνατο μεσα σαυτη τη μιζερια ειναι μερικοι αληθινοι φιλοι.Και φετος μαθαμε να τους εκτιμαμε λιγο περισσοτερο..εγω τουλαχιστον!
    Καλες γιορτες με πολλα χαμογελα

    ΑπάντησηΔιαγραφή